Statens Pensionsverk väljer Cybercom i nytt ramavtal

2009-06-04, 09:35
SPV tecknar ramavtal med Cybercom gällande IT-konsulttjänster. Avtalet gäller för åren 2009 och 2010.

Avtalet gäller utveckling och förvaltning av SPV:s system och omfattar tjänster inom bland annat verksamhetsutveckling och strategi, projektledning, systemutveckling och systemförvaltning samt IT-säkerhet och teknik.

– Det här är ett viktigt avtal för oss i Sundsvall eftersom vår ambition är att växa som leverantör till myndigheterna här, säger Johan Stenborg, kundansvarig på Cybercom.

Johan Stenborg, kundansvarig Cybercom Sweden East, tel. 0768 29 14 87
Anders Franzén, vd Cybercom Sweden East, tel. 0705 26 75 15
Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group, tel. 0708 64 47 02

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, webbportaler, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 2 000 anställda med uppdrag världen över och 24 egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se