SKFs portaler får ökad prestanda världen runt med lösning levererad av Cybercom

2004-11-17, 14:40
Industrikoncernens SKFs webbplatser har förbättrat svarstiden världen runt med i genomsnitt 300 procent, genom att integrera Akamaitekniken som Cybercom erbjuder. SKF tecknar nu avtal med Cybercom på tre år för fortsatt samarbete.

För SKF med kunder i hela världen är dess Internetportal en av företagets viktigaste marknadskanaler med mer än 100 lokala webbplatser. Snabbhet, 24/7prestanda och tillgänglighet på portalen är avgörande. I en första implementering har ett 30-tal webbplatser integrerats i den nya lösningen.

- Vi har noterat en fyrfaldig prestandaförbättring i Asien, som är en viktig tillväxtmarknad för SKF. Med hjälp av Akamaitekniken som Cybercom erbjuder, har svarstiden förkortats dramatiskt, säger Richard Olivecrona, ansvarig för Internet och Intranet Management SKF.

- Cybercom erbjuder en lösning kopplad till vår partner Akamai som tillhandahåller världens största nätverksplattform för leverans av webbinnehåll. På så sätt ökas SKFs webbkapacitet vid behov och de får prestandakontroll på sina webbplatser i hela världen utan att själva behöva bygga ut en egen onödigt stor infrastruktur, säger Per Ankarås, kundansvarig Cybercom.

SKFs affärsidé går ut på att erbjuda högkvalitativa produkter, tjänster och kunskapsdrivna lösningar som hjälper kunden att lyckas på sin respektive marknad. SKF.com är en integrerad del i koncernens marknads-kommunikation. Kunden har där tillgång till SKFs tekniska expertis dygnet runt och SKF avser att ytterligare förbättra service till sina kunder via sin Internetportal.

- Trafiken har redan ökat till över 200 000 sidor per dag då vi erbjuder en genomsnittlig svarstid på ca tre sekunder. Vi är mycket nöjda, säger Richard Olivecrona.

Per Ankarås, Affärsutvecklare Cybercom Group, + 46 709 648 176
Richard Olivecrona, Director, Internet and Intranet Management SKF + 46 705 152 576
Kristina Svensson, Informationschef Cybercom Group + 46 708 646 702

Om Cybercom Group