Piotr Ciski utsedd till ny VD för Cybercom Polen

2008-08-14, 11:00
Piotr Ciski har utsetts till ny VD för Cybercoms verksamheter i Polen. Piotr kommer närmast från en position som VD för det brittiska IT-konsultbolaget Computaris polska verksamhet.

– Cybercom har målsättningen att bli en lokal aktör på den polska marknaden och vi har inlett en rad aktiviteter för att successivt bredda kundbasen mot den polska marknaden. Vi ser att den polska marknaden har goda förutsättningar och vi har en stabil verksamhet med en god utveckling och många mycket duktiga medarbetare. Vi har genomfört en rekryteringsprocess för att hitta den person som kan leda och utveckla verksamheten vidare. Det har vi hittat i Piotr Ciski och jag är övertygad om att Piotr med en stark lokal förankring och erfarenhet av att leda en stor organisation kommer att utveckla Cybercom Polen på ett mycket bra sätt, säger Patrik Boman, VD och koncernchef på Cybercom Group.

Piotr Ciski är 33 år och systemvetare. Piotr har sedan 2003 varit VD för Computaris Poland och varit medlem av Computaris koncernledning. Dessförinnan har Piotr haft såväl chef- som säljroller inom bolaget. Piotr har erfarenhet av systemintegration och mjukvaruutveckling för telekombolag och operatörer i Europa, Mellanöstern och Asien.

– Det är en rolig, stimulerande och utmanande uppgift. Jag är stolt över denna utnämning och jag ser framemot att anta min nya roll som VD och fortsätta utveckla verksamheten, säger Piotr Ciski nytillträdd VD för Cybercom Polen.

Cybercom Polen är verksamt inom utvalda teknologier och större kunder är bland andra Ericsson, Nokia Siemens och Telenor. Antalet anställda uppgår till 87 personer med kontor i Warzawa och Lodz.

Peter Keller-Andreasen, Vice VD och COO, Cybercom Group, tel +45 2948 3800
Piotr Ciski, MD Cybercom Poland, tel +48 660 796 121
Patrik Anshelm, tf. Informationsdirektör, Cybercom Group, tel +46 709 711 284

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom portaler, mobila lösningar, inbyggda system samt e-commerce och business support systems (BSS). Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, bank och finans, handel samt offentlig sektor. Koncernen har cirka 2 000 anställda med uppdrag världen över och egna kontor på 27 orter i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på OMX Nordiska börs. Läs mer på www.cybercomgroup.com