Cybercom vinner utvecklingsuppdrag hos China Mobile (Sichuan) Wireless Music R&D Center

2009-10-28, 10:30
China Mobile har valt Cybercom som partner i ett viktigt utvecklingsuppdrag. Ett avtal är skrivet för 2010 och uppdraget involverar 10-12 konsulter.

China Mobile är världens största mobiloperatör med fler än 500 miljoner användare. Forsknings- och utvecklingscentret för China Mobile Wireless Music finns i Chengdu, Sichuan.

– Vi är mycket stolta över att bli utvald partner i ett så strategiskt projekt för en av världens största operatörer. China Mobile är en ny kund till Cybercom och vi ser vårt samarbete som ett viktigt erkännande för Cybercoms varumärke inom området mobila tjänster och öppna mobila plattformar, säger Patrik Boman, vd och koncernchef Cybercom Group.

Cybercom ska utveckla mobila lösningar till kunden, som gör omfattande satsningar på att utveckla avancerade mediatjänster för olika mobila plattformar. China Mobile är medlem i the Open Handset Alliance, som är en organisation för att utveckla öppna standarder för mobila enheter. Uppdraget kommer att utföras av Cybercoms verksamhet i Chengdu, Sichuan, Kina.

– Vi noterar en ökad efterfrågan från våra kunder avseende utveckling inom öppen källkod generellt och för tjänster inom Android specifikt, säger Mika Muukkonen, chef för Cybercoms verksamhet i Kina. Cybercom har ledande kompetens inom området och en imponerande meritlista när det gäller utveckling av såväl mobila plattformar som mobila tjänster.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Patrik Boman, vd och koncernchef, Cybercom Group +46 739 83 89 79
Mika Muukkonen, chef för Cybercoms verksamhet i Kina +86 1590 2818 911
Kristina Cato, informationsdirektör, Cybercom Group +46 708 64 47 02

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, webbportaler, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 900 anställda med uppdrag världen över och 28 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se