Cybercom vinner prestigefullt telekomuppdrag i Vietnam

2009-09-24, 09:40
Cybercom Singapore har blivit utsedda av Vietnams ledande operatör MobiFone till att genomföra ett nationellt projekt för att analysera och förbättra kvalitén i dess mobila nätverk.

I en nationell upphandling av optimeringstjänster i Vietnam har Cybercom, tillsammans med sin lokala partner TTCI, fått ansvaret för att granska och optimera kvaliteten i MobiFones mobila nätverk. Kontraktet löper över sex månader och är totalt värt cirka två miljoner US dollar.

– Vi är mycket glada över att tilldelas mer än hälften av detta nationella projekt, som i förlängningen kan leda till ett längre outsourcing-avtal, säger Conny Karlsson, vd Cybercom Singapore och MEA. Att vinna detta kontrakt i hård konkurrens från flera internationella konsultföretag, bekräftar att vi har ett mycket konkurrenskraftigt och attraktivt erbjudande till operatörer i regionen. Vi vet att vår mångåriga erfarenhet från stora projekt i tillväxtländer kommer att ge MobiFone-VMS de allra bästa förutsättningar för att erbjuda sina abonnenter den högsta kvalitén i jämförelse med konkurrerande mobilnät i Vietnam.

Vietnam Mobile Telecom Services company (VMS) är ett statsägt företag under översyn av Vietnams Post- och Telestyrelse. VMS var genom sitt varumärke MobiFone, den första mobila tjänsteleverantören i Vietnam, vilket markerade början av den mobila telefonin i landet.

– Vi är väldigt stolta över detta kontrakt, säger Patrik Boman, vd och koncernchef, Cybercom Group. VMS är en ny asiatisk nyckelkund. Ännu en gång har vi bevisat att vi har ett globalt erbjudande inom telekom management som är i världsklass.

Patrik Boman, president and CEO, Cybercom Group + 46 73 983 89 79
Conny Karlsson, managing director, Cybercom Singapore +65 9837 3016
Kristina Cato, communications director and IR manager, Cybercom Group +46 708 64 47 02

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom telekom management, säkerhet, webbportaler, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 900 anställda med uppdrag världen över och 28 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se