Cybercom vinner outsourcingaffär inom telekom

2009-09-28, 10:00
Cybercom utökar sitt åtagande hos ett av världens främsta mobilplattforms-företag genom att få ansvaret för fälttester av olika typer av datatrafik för mobilplattformar. Uppdraget förläggs i Polen och beräknas engagera cirka 15 konsulter.

– Vi är oerhört glada över att en av världens främsta halvledar- och mobilplattformsföretag anförtror oss sina viktiga fälttester, säger Mats Petersen, kundansvarig, Cybercom. Vi har god kunskap om nätmiljön i Polen. Det faktum att de olika operatörerna har använt sig av olika leverantörer för sin nätinfrastruktur, gör Polen till en speciellt lämplig plats för denna typ av avancerade fälttester.

Cybercom ska ansvara för interoperability testing i network signalling, dvs testa upp- och nedkoppling för olika typer av datatrafik för mobilplattformar. I samband med den vunna affären har Cybercom träffat överenskommelse med ett svensk ledande telekomföretag om att ta över ett antal medarbetare som tidigare varit engagerade i testerna.

– Uppdraget utförs enligt Cybercoms global sourcing modell, vilket uppskattas av våra kunder. Vi är mycket glada över att vi återigen kan erbjuda en win-win-situation för alla inblandade parter och vi välkomnar våra nya medarbetare som kommer att kvalitetssäkra våra leveranser till kunden, säger Piotr Ciski, vd Cybercom Polen.

För mer information kontakta:
Mats Petersen, kundansvarig Cybercom Sweden South tel. +46 705 987 213
Piotr Ciski, vd Cybercom Polen tel. +48 601 906 966
Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group tel. +46 708 644 702

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, webbportaler, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 900 anställda med uppdrag världen över och 28 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se