Cybercom vinner affär med Försvarshögskolan

2007-12-18, 08:00
Försvarshögskolan har tecknat avtal med Cybercom fram till 2010 för integration av elektronisk dokument- och ärendehantering.

– Vi är mycket glada för förtroendet vi fått från Försvarshögskolan. Vi ser också många möjligheter att inom de närmaste åren kunna hjälpa flera andra verksamheter runt om i landet att effektivisera administrationen, säger Anders Franzén, vd på Cybercom Sweden East.

Försvarshögskolan har fattat beslut om att investera i ett nytt system för dokument- och ärendehantering. Idag hanterar Försvarshögskolan drygt 1 600 diarieförda ärenden årligen. Utifrån en tidigare utförd förstudie har Försvarshögskolan beslutat att införa ett elektroniskt dokument- och ärendehanteringssystem. Totalt kommer ca. 300 personer inom Försvarshögskolan, att på sikt, arbeta eller komma i kontakt med den nya lösningen.

Efter en urvalsprocess fann Försvarshögskolan att plattformen W3D3 och Cybercom som tjänsteleverantör passar deras behov och krav bäst.

– Cybercom och W3D3 uppfyllde de krav vi satt upp för att välja en på marknaden befintlig produkt för dokument- och ärendehantering. En installation av ett IT-stöd för ärendehantering ger bättre möjlighet att följa upp status på ärenden, ger en effektivare verksamhetsstyrning och förbättrar uppfyllandet av legala krav, säger Christer Danielsson, CIO för Försvarshögskolan.

– Vi har i många tidigare projekt infört dokument- och ärendehanteringsprodukten W3D3 som rankats högst i de flesta kategorier hos Vervas (tidigare del av Statskontoret) upphandling/IF 2005. Cybercom samarbetar med FormPipe Software som äger produkten och vi märker en ökad efterfrågan från organisationer som vill införa e-förvaltning, säger Andreas Lalangas, säljansvarig, Cybercom Sweden East.

Anders Franzén, VD, Cybercom Sweden East, +46 (0)705 26 75 15
Andreas Lalangas, Key Account Manager, Cybercom Sweden East, +46 (0)8 726 76 04
Christer Danielsson, CIO för Försvarshögskolan, +46 (0)8 553 425 72
Patrik Anshelm, tf. Informationschef, Cybercom Group, +46 (0)70 971 12 84