Cybercom utför säkerhetsuppdrag hos ledande svensk finansaktör

2009-09-08, 10:15
Cybercom har valts som enda ramavtalsleverantör inom säkerhetstestning hos en svensk ledande finansaktör med verksamhet i Europa. Cybercom ska hjälpa kunden att leverera säkra IT-lösningar till kundens kunder.

– Cybercom har målmedvetet arbetat för att bli marknadsledande inom säkerhetsområdet, ett område som i takt med hotbilden är under stark tillväxt. Utnämningen som ensam leverantör inom säkerhetstestning hos den här kunden, ser vi som ett bra kvitto på vår ledande kompetens. Det säger Tomas Rimming, affärsområdeschef för Secure, Cybercom.

Avtalet gäller för kundens samtliga verksamheter i Europa.

– Kunden ser säkerhet som ett prioriterat område och utvärderar ständigt nya framsteg på IT-säkerhetsområdet för att försäkra sig om att de alltid tillhandahåller ett fullgott informationsskydd till sina kunder. Vi känner oss mycket hedrade att vi fått deras förtroende i denna viktiga fråga, säger Magnus Lagerqvist, kundansvarig, Cybercom.

Cybercom har på global nivå en stark position inom informations- och IT-säkerhet. Uppdragen spänner från strategisk rådgivning och analys till helhetsansvar för implementationer och förändringsprocesser. Bland kunderna finns internationella finansiella institutioner, kortleverantörer, banker, plattformsleverantörer, betalväxlar samt andra aktörer inom den finansiella sektorn.

Tomas Rimming, affärsområdeschef Secure, Cybercom Sweden East, tel. 0705 582 283
Magnus Lagerqvist, kundansvarig, Cybercom Sweden East, tel. 0706 729 617
Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group, tel. 0708 644 702

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom telekom management, säkerhet, portaler, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 900 anställda med uppdrag världen över och 25 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se