Cybercom tar strategisk order i USA för mobila tjänster

2009-06-18, 11:00
Cybercom har tecknat avtal i USA med en internationell koncern gällande mobila tjänster. Uppdraget förläggs till Cybercoms verksamheter i Norden och Rumänien. Cybercom öppnar ett säljkontor i Silicon Valley, Kalifornien, för att vara på plats nära många världsledande kunder inom Internet- och mobila tjänster.

Cybercom kommer att utveckla de allra nyaste funktionerna inom mobila tjänster för kunden som är ett internationellt framgångsrikt bolag. Uppdraget sker enligt Cybercoms affärsmodell för global sourcing genom att utveckling sker i Norden och test i Rumänien. Uppdraget kommer till att börja med omfatta cirka 20 konsulter.

– Det här är en banbrytande affär för Cybercom, jag var i USA förra veckan och träffade kunden som är väldigt attraherad av vår tekniska expertis inom mobila tjänster och vår affärsmodell för global sourcing, säger Patrik Boman, vd och koncernchef, Cybercom. Affären visar att vår strategi att erbjuda global leveranskapacitet är rätt.

Cybercom etablerar ett säljkontor i Silicon Valley, Kalifornien, för att finnas nära många världsledande kunder inom Internet- och mobila tjänster.

– Cybercoms strategi är att följa våra kunder ut i världen för deras strategiska expansion. Vi har länge diskuterat samarbete med kundens verksamhet i USA, vilket från deras sida har varit en stark efterfrågan. Vi märker redan att vårt beslut att finnas där är gynnsamt för vår affär, säger Timo Luoto, chef mobila tjänster, Cybercom Plenware.

– I Silicon Valley satsas det oförhindrat på teknisk utveckling med stor innovationskraft. Genom vår närvaro får vi chansen att vara med i upphandlingar för de allra mest avancerade och senaste tekniska lösningarna inom mobila tjänster. Det är oerhört spännande och stimulerande, säger Per Blysa, marknadsansvarig mobila tjänster, Cybercom Sweden South.

Patrik Boman, VD och koncernchef, Cybercom Group +46 73 983 89 79
Timo Luoto, chef mobila tjänster, Cybercom Plenware +358 40 7645285
Per Blysa, marknadsansvarig mobila tjänster, Cybercom Sweden South +46 708 25 96 37
Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group + 46 708 64 47 02