Cybercom sponsrar beslutsfattares telekomkonferens i Förenade arabemiraten

2009-05-11, 15:00
Cybercom är en strategisk sponsor för konferensen NGT MENA (Next Generation Telecom Middle East & Northern Africa Summit) i Al Fujairah, Förenade arabemiraten, 11-13 maj 2009.

Cybercom sponsrar NGT MENA för det andra året i rad. Konferensen hålls i Al Fujairah, Förenade arabemiraten, mellan 11-13 maj. Konferensens syfte är att vara en arena för företagsledare och inbjuda till tydliga och fokuserade diskussioner mellan dessa för att utforska teknologi och affärsmål.

”Sponsringen av NGT MENA ligger i linje med vår strategi att öka vår närvaro samt marknadsföra Cybercoms varumärke och erbjudanden till kunder i Mellanöstern och Afrika-området,” berättar Conny Karlsson, vd för Cybercom Singapore och Mellanöstern-Afrika. ”Vi är väldigt nöjda med resultatet av förra årets sponsring av konferensen och tror att detta år kommer bli ännu mer givande, med tanke på vår etablering i Dubai. Företagsledare med hög teknisk kunskap kommer delta i fokuserade workshops och rundabords-program”.

“Vi öppnade ett kontor i Dubai 2008 på grund av att Mellanöstern är en växande geografisk marknad för Cybercoms erbjudanden inom telekom”, berättar Patrik Boman, som är vd och koncernchef för Cybercom Group. ”Cybercom kommer nu att genomföra viktiga enskilda möten med utvalda företagsledare för att introducera Cybercoms telekomerbjudanden och utforska nya affärsmöjligheter.” ”Behovet av IT och telekom växer lavinartat inom hela regionen, på grund av tillväxten. Ny infrastruktur för bredband, mobiltelefoni och trådlös datakommunikation byggs. Cybercom arbetar för närvarande med flera stora uppdrag för operatörer och systemleverantörer i både Afrika och Mellanöstern. Vår närvaro i Dubai ger Cybercom perfekta förutsättningar att expandera vår verksamhet i regionen.”

För mer information, besök www.ngtsummitmena.com

Patrik Boman, vd och koncernchef, Cybercom Group, tel. 073 983 89 79
Conny Karlsson, vd Cybercom Singapore och Mellanöstern & Afrika, tel. +65 98 373 016
Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group, tel. 0708 64 47 02