Cybercom i ramavtal med Regeringskansliet

2010-06-16, 09:49
Cybercom har tecknat ramavtal med regeringskansliet om IT-konsulttjänster. Avtalet gäller i 2 år med option på ytterligare två år.

Ramavtalet ska tillgodose delar av Regeringskansliets behov av konsulttjänster inom IT-området. Ramavtalen kommer att kunna användas av Regeringskansliet, kommittéer och utredningar tillsatta av regeringen samt departementen fram till 2012.

– Vi har under många år jobbat i uppdrag för flera statliga myndigheter och vi är mycket stolta över det förtroende regeringskansliet nu visar oss, säger Patrik Boman, vd för Cybercom Group.

Cybercom är en av tre leverantörer som uppfyller Regeringskansliets ställda kvalitetskrav inom det särskilda området blandade kompetenser.

– Detta ramavtal lägger ytterligare en pusselbit i vår strävan att hjälpa myndigheter att uppfylla sin vision om e-förvaltningen, ”så enkelt som möjligt för så många som möjligt”,   säger Pär Abelson, segmentsansvarig publika affärer på Cybercom.

(http://www.scalado.com/fileadmin/uploads/pdf_press_releases/20100503_Swedish_growth_company_Scalado_appoints_new_CEO_01.pdf)

Patrik Boman, CEO, Cybercom Group                                                         +46 73 983 89 79

Pär Abelson, segmentsansvarig publika affärer på Cybercom                       +46 735 20 00 25

Anna Trane, press- och PR-chef, Cybercom                                                 + 46 70 884 74 69