Cybercom blir Finlands första Red Hat Premier Business Partner

2011-11-24, 07:30
Cybercom är det första företaget i Finland som uppnått Red Hat Premier Business Partner-status. Den nya statusen gör det möjligt för Cybercom att erbjuda sina kunder mer omfattande lösningar och konsult- och underhållstjänster.

– Cybercom är vår första Red Hat Premier Business Partner i Finland. Cybercoms breda uppsättning av lösningar och kundbas i kombination med Red Hats teknik och expertis gör det möjligt för båda företagen att växa, säger Red Hats försäljningschef Markus Pekkanen, som är mycket nöjd med det utökade samarbetet.

Cybercom erbjuder både operativsystemplattformen Red Hat Enterprise Linux och en uppsättning virtualiseringsprodukter, Red Hat Enterprise Virtualization, för servrar och stationära datorer. Genom sin nya partnerstatus kan Cybercom tillhandahålla en mer omfattande uppsättning lösningar och tjänster då företaget breddar och utvidgar sin erfarenhet och kunskap till Red Hats teknik inom säkerhet, management och virtualisering.

– Vi använder Red Hat-lösningar för att utveckla och underhålla flera krävande online-tjänster. Cybercom har dessutom flera Red Hat-certifierade tekniska experter med genuin erfarenhet av lösningar baserade på öppen källkod. Det visar sig inte minst i hur vi ger våra kunder ett betydande mervärde, säger Tony Hendrell, ansvarig för Cybercom Data Center i Finland.

Cybercom kan nu erbjuda sina kunder alla nödvändiga skikt – från server- till applikationsnivå och databaser – som pålitliga och säkra lösningar. Som Premier Business Partner får Cybercom också möjlighet att använda sig av den omfattande kunskapsbas som finns inbyggd i Red Hats partnerorganisation, till exempel vid stora kundprojekt och andra utmanande situationer som kräver Red Hat-expertis.

– Premier Business Partner-nivån togs fram för företag med profiler som Cybercoms. De har redan den källkodskompetens och erfarenhet som krävs och vill nu investera mer resurser och utvidga sin kunskap om Red Hats teknik inom informationssäkerhet, management och virtualisering, sammanfattar Red Hats Markus Pekkarinen.

Tony Hendrell, vice VD, Data Center, Cybercom Finland +358 40 554 9692

Markus Pekkarinen, försäljningschef, Red Hat +358 40 569 4030

Anna Trane, PR & Brand Manager, Cybercom Group +46 708 84 74 69

Om Cybercom. Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör inom telekom management, connected devices, Internettjänster och säkerhet. Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har egna kontor i 10 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.