Årsredovisning för 2007 publicerad - www.cybercomgroup.se/2007

2008-04-08, 20:24
Cybercom Group Europe AB (publ) meddelar att årsredovisningen för 2007 i sin helhet finns på företagets webbplats, www.cybercomgroup.se/2007.

Cybercom presenterar idag sin digitala årsredovisning för 2007. Årsredovisningen presenteras för andra året på en plattform för digitala årsredovisningar, utvecklad tillsammans med Hallvarsson & Halvarsson. Årsredovisningen är framtagen för Internet med funktionalitet anpassad efter mediet. Årsredovisningen kommer inte att tryckas på papper.

- Cybercoms uppdrag ligger ofta i framkant av den tekniska utvecklingen och det är därför naturligt att även göra det inom andra områden såsom årsredovisningen, säger Patrik Anshelm, tf. Informationschef på Cybercom.

Exempel på funktionalitet är:
- Ökad transparens i den finansiella rapporteringen i form av t ex expanderbara räkningar
- Möjlighet att skapa egna diagram
- Möjlighet att få årsredovisningen uppläst
- Sökfunktioner och tydlig navigering
- Möjlighet till att göra digitala anteckningar som går att spara och att skriva ut
- Snabblänkar till uppslagsböcker och till andra delar av årsredovisningen
- Möjlighet att ladda hem och skriva ut årsredovisningen som en pdf-fil

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Patrik Anshelm, tf. Informationschef, Cybercom Group, 070 971 12 84
Ann-Sofie Kardvik, Ekonomichef Cybercom Group, 070 629 47 23

Cybercom Group är ett högteknologiskt konsultföretag som erbjuder global sourcing för end-to-end-lösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom portaler, mobila lösningar, inbyggda system samt e-commerce och business support systems (BSS). Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, Internet och media (TIM), bank och finans, fordonsindustrin, försvarsindustrin och offentlig sektor. Koncernen har cirka 1 850 anställda med uppdrag världen över och 27 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercomgroup.com