Anna Trane utses till presschef i Cybercom

2010-02-10, 09:20
Ekonomijournalisten Anna Trane utses till PR- och presschef i Cybercom Group. Anna kommer närmast från SVT, där hon bland annat varit ekonomikommentator för Rapport och reportagereporter för Agenda.

– Jag tilltalas av Cybercoms internationella framgångar och den tillväxt bolaget visat de senaste åren, vilket innebär spännande utmaningar och möjligheter när det gäller PR-arbetet. Det är ett intressant företag med en imponerande verksamhet och jag tror att jag med min erfarenhet som journalist och samhällsbevakare kan bidra med att nå fram med Cybercoms budskap till de olika målgrupperna. Jag ser mycket fram emot att börja, säger Anna Trane.

Som presschef är Anna placerad vid informationsavdelningen på Cybercoms huvudkontor i Stockholm.

– Vi är väldigt glada för att Anna valt att börja hos oss på Cybercom. Med hennes värdefulla kompetens och mångåriga erfarenhet kommer hon att stärka vårt arbete med Cybercoms varumärke både i Sverige och internationellt, säger Kristina Cato, informationsdirektör, Cybercom Group.

Anna Trane är 41 år och har bland annat en ekonomiexamen vid Uppsala universitet. Anna har kommer närmast från SVT som reportagereporter Agenda, tidigare var hon till exempel ekonomikommentator, Rapport, Dokument Inifrån, Samhällsredaktionen, ekonomikorrespondent USA-valet, Rapport och hon innan SVT var hon bland annat nyhetschef på Finanstidningen. Anna tillträder som presschef i Cybercom den 10 februari 2010.

Kristina Cato, informationsdirektör och ansvarig för IR, Cybercom Group +46 708 64 47 02
Anna Trane, PR- och presschef, Cybercom Group + 46 708 847 469

Cybercom är ett IT-konsultbolag som erbjuder global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Koncernen har etablerat sig som en erkänd leverantör inom säkerhet, portaler, mobila tjänster, inbyggda system och telecom management. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Cybercoms konsulter har uppdrag världen över och bolaget har 28 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm.