Lehdistötiedote: Veli-Matti Nurminen on Cybercom Finlandin uusi toimitusjohtaja

2016-03-07, 10:00

Cybercom Group on nimittänyt Veli-Matti Nurmisen Cybercom Finlandin toimitusjohtajaksi. Odotamme kuluvalta vuodelta voimakasta kasvua, mikä käytännössä tarkoittaa muun muassa kymmenien asiantuntijoiden rekrytointia.

”Olen iloinen minulle osoitetusta luottamuksesta toimia Cybercom Finlandin toimitusjohtajana”, sanoo Veli-Matti Nurminen. ”Asiantuntijoidemme vahva osaaminen ja kokemus ovat suuri voimavaramme. Autamme asiakkaitamme hyötymään digitalisoituvan maailman mahdollisuuksista, josta yksi merkittävä esimerkki on kansalaisten julkisten digipalveluiden kehittäminen. Olemme vahvasti mukana rakentamassa tulevaisuuden palveluita. Liiketoimintamme kasvaessa tulemme rekrytoimaan noin 30 uutta ohjelmistokehityksen asiantuntijaa.”

Veli-Matti Nurminen on 52-vuotias. Hän tuli Cybercomille vuonna 2014 ja on johtanut menestyksekkäästi kahden vuoden ajan Digital Solutions -yksikköä sekä ollut vahvasti mukana vaikuttamassa julkisen sektorin myynnin kannattavaan kasvuun. Ennen Cybercomille tuloaan hän on toiminut johtotason tehtävissä Tiedolla ja Visual Systemsillä. Hänen erikoisosaamistaan ovat liiketoiminnan muutosjohtaminen, uusien liiketoimintojen start-upit, digitalisaatio ja konsultoiva myynti.

”Huolimatta Suomen tiukasta markkinatilanteesta, olemme kuitenkin selvinneet hyvin. Nyt teemme muutoksia johdossamme ja fokuksemme tulee olemaan digitaalisissa palveluissa, teollisessa internetissä ja pilvipalveluissa”, sanoo Niklas Flyborg, konsernijohtaja Cybercom Group. ”Suomen liiketoiminnalla on vahva jalansija edellä mainituilla osaamisalueilla ja näemme niissä kasvavaa kysyntää. Digitalisaation murros on meneillään. Tavoittelemme suurempaa markkinaosuutta tänä vuonna.”

Cybercom Finlandilla on 200 asiantuntijaa Tampereella ja Helsingissä. Suurimmat asiakkaat ovat Alma Media, MTV Oy, KONE ja Outotec, Väestörekisterikeskus ja Opetushallitus.

Lisätietoja
Niklas Flyborg, President and CEO                                                    +46 705 94 96 78
Veli-Matti Nurminen, MD Cybercom Finland                                      +358 503 859 911
Kristina Cato, Head of Communications                                            +46 708 64 47 02

Cybercom
Cybercom on IT-alan palveluyritys, joka auttaa johtavia yrityksiä ja organisaatioita hyötymään verkottuneen maailman mahdollisuuksista. Yhtiön osaamisalueet kattavat koko viestintäpalveluiden ekosysteemin. Cybercomin kotimarkkinat ovat Pohjoismaissa ja lisäksi yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti toimituskykyään paikallisten ja kansainvälisten yritysten käyttöön. Cybercom on perustettu vuonna 1995. Katso lisää www.cybercom.fi.

Lataa pdf