Lehdistötiedote: MTV:lle merkittäviä kustannusetuja Cybercomin pilvipalveluiden avulla

2015-09-02, 10:00

Suomen johtava mediayhtiö MTV valitsi Cybercomin ja sen tarjoamat pilvipalveluratkaisut järjestelmilleen. Sopimus kattaa Red Hat JBoss-sovelluspalvelinympäristön käyttö- ja tukipalvelut sekä sovellusmigraatiot. Sopimus on voimassa toistaiseksi.

"Olemme tyytyväisiä yhteistyöhömme Cybercomin kanssa ja luotamme vahvasti heidän asiantuntijuuteen pilvi-, käyttö- ja tukipalveluissa. Cybercom Cloudiin ja JBoss-pilviympäristöön siirtyminen on meille kustannustehokas ja kestävä ratkaisu. 24/7-tukipalvelut ovat välttämättömiä voimakkaasti kehittyville online -kanavillemme ja pidämme Cybercomia luotettavana liikekumppaninamme", sanoo Risto Koivula, CTO, MTV Oy.

MTV on suomalainen mediayhtiö, joka uutisoi, viihdyttää ja luo elämyksiä 24 tuntia vuorokaudessa. MTV:hen kuuluvat Suomen johtavat mediat niin tv:ssä, radiossa kuin verkossakin. Tunnetuimpia brändejä ovat tv-kanavat MTV3, Sub ja AVA, radiokanava Radio Nova, maksusisältöpaketti MTV Total sekä verkossa toimivat mtv.fi ja MTV Katsomo.

"MTV on meille tärkeä asiakas ja olemmekin tehneet heidän kanssaan menestyksekästä yhteistyötä jo yli 15 vuotta. Olemme iloisia, että yhteistyömme vahvistuu entisestään ja pystymme tarjoamaan asiakkaalle heidän liiketoimintaansa kustannustehokkaasti hyödyntävän pilviratkaisun Cybercom Cloudista", sanoo Petteri Puhakka, toimitusjohtaja Cybercom Finland.

Vuonna 2015 tehtävien sovellusmigraatioiden lisäksi Cybercom suunnittelee, toteuttaa ja ylläpitää MTV:n liiketoimintakriittisiä digitaalisia kuluttajapalveluita, kuten MTV.fi, Katsomo.fi ja Luukku.com.

Cybercom tarjoaa pilvikapasiteettia erilaisilla palvelu- ja saatavuustasoilla. Räätälöimme asiakkaan liiketoimintaan parhaiten sopivan sekä kustannustehokkaan kokonaisuuden. Cybercomin pilvipalvelun avulla asiakas hallinnoi kaikkia palvelujaan yhdestä paikasta. Cybercom Finland on sertifioitu Red Hat Premier Business Partner, joka on rakentanut ja ylläpitänyt useita vaativia verkkopalveluita Red Hat -tuotteilla.

Risto Koivula, CTO, MTV Oy +358 40 543 3434
Petteri Puhakka, Toimitusjohtaja, Cybercom Finland +358 400 414 623
Kristina Cato, Head of IR- and Communications, Cybercom Group +46 70 864 47 02

Cybercom
Cybercom Cybercom on IT-alan palveluyritys, joka auttaa johtavia yrityksiä ja organisaatioita hyötymään verkottuneen maailman mahdollisuuksista. Yhtiön osaamisalueet kattavat koko viestintäpalveluiden ekosysteemin. Cybercomin kotimarkkinat ovat Pohjoismaissa ja lisäksi yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti toimituskykyään paikallisten ja kansainvälisten yritysten käyttöön. Cybercom on perustettu vuonna 1995 ja on noteerattu NASDAQ OMX Tukholman pörssissä vuodesta 1999 lähtien.

Lataa pdf