Lehdistötiedote: Koneille oma sosiaalinen verkosto

2016-02-23, 10:00

Ihmisten ja koneiden välisestä sosiaalisesta verkostosta odotetaan seuraavaa teollisen internetin megatrendiä. Cybercom vastaa trendiin kehittämällään Machinebookilla™ – ihmisiä ja koneita yhdistävällä verkostolla, joka mullistaa yritysten käyttämät keinot valvoa koneidensa toimintaa.

Kun koneet saavat yhä enemmän älyä, niiden kyky kommunikoida suoraan ihmisten kanssa lisääntyy. IT-palveluyritys Cybercom on kehittänyt Machinebookin – sosiaalisen verkoston koneita ja ihmisiä varten. Uusi sosiaalisen yhteistyön muoto parantaa teollisten ja digitaalisten palvelujen tehokkuutta.

”Machinebookin päätarkoitus on helpottaa ihmisten ja koneiden välistä yhteistoimintaa. Ihmiset ja koneet tuottavat yhdessä sisältöä verkostoon”, kertoo Cybercomin Tatu Hautala, yksi Machinebook-konseptin kehittäjistä.

Käytännössä Machinebook voi esimerkiksi välittää hälytyksen ongelmatilanteista. Kone päivittää tilansa verkostoon, jolloin siinä mukana olevat saavat tiedon, ettei kone pysty suorittamaan sille määrättyjä tehtäviä. Se voi myös kertoa syyn toiminnan keskeytymiseen.

”Kun säännöllistä huoltoa vaativat koneet liitetään sosiaaliseen verkostoon, yritykset säästävät resursseja ja lisäävät tuottavuutta. Avoimuus ja läpinäkyvyys parantavat samalla ihmisten välistä yhteistyötä”, Tatu Hautala sanoo.

Periaatteessa mikä hyvänsä kone voidaan liittää Machinebookiin. Machinebook on perinteisten IoT-järjestelmien sosiaalinen jatke ja integroitavissa niihin.

”Erityisen suuret mahdollisuudet ovat teollisten tuotantokoneistojen ylläpitotehokkuuden lisäämisessä, mutta suunnittelemme sovelluksia myös autoteollisuuteen ja metsäkoneiden valvontaan”, Tatu Hautala kertoo.

Toivotamme sinut tervetulleeksi Cybercomin osastolle (nro 5151, halli 5) Mobile World Congressiin Barcelonaan 22.-25.2.2016 – siellä esittelemme Machinebookin™.

Tatu Hautala, Sales Executive, Cybercom Finland  +358 50 384 6895
Kristina Cato, Head of IR- and Communications, Cybercom Group  +46 70 864 47 02

Cybercom
Cybercom on IT-alan palveluyritys, joka auttaa johtavia yrityksiä ja organisaatioita hyötymään verkottuneen maailman mahdollisuuksista. Yhtiön osaamisalueet kattavat koko viestintäpalveluiden ekosysteemin. Cybercomin kotimarkkinat ovat Pohjoismaissa ja lisäksi yhtiö tarjoaa maailmanlaajuisesti toimituskykyään paikallisten ja kansainvälisten yritysten käyttöön. Cybercom on perustettu vuonna 1995. Katso lisää www.cybercom.fi.

Lataa pdf